חיפוש

עשרת המפתחות לאופטימיות

בואו נדבר רגע על אופטימיות? אנחנו עוברים את אחת התקופות הקשות שידעה מדינת ישראל מאז ומעולם, לפעמים אני מתקשה לשמור על אופטימיות דווקא בזמנים האלה שאני הכי צריך אותה. אז הלכתי וחזרתי מה זאת ימים ואיך אפשר לפתח אותה ולשמור אותה ואני מביא לכם את הסרט המפתחות שמצאתי שמובילים אל הדרך לאופטימיות.

 

אז אופטימיות היא גישה נפשית המאופיינת בהשקפה חיובית ובציפיות מלאות תקווה לעתיד. להיות אופטימי כרוך באמונה שדברים טובים יקרו ויש לנו את כל הכוחות והמשאבים להתגבר על אתגרים. לפתח, לשמר ולשמור על אופטימיות היא מרכיב חשוב והכרחי בהרגשת הרווחה הכללית והחוסן האישי שלכם. הנה עשרת המפתחות שיעזרו לכם לטפח אופטימיות:

    1. תרגלו הכרת תודה: התמקדו בהיבטים החיוביים של חייכם והביעו הכרת תודה עליהם. זה יעזור לכם להסיט את תשומת הלב  אל הדברים הטובים, ולטפח חשיבה חיובית יותר.
    2. מסגרו מחדש מחשבות שליליות: תנסו לאתגר את המחשבות השליליות ומסגרו אותן מחדש לנקודות מבט חיוביות ומציאותיות יותר. החליפו אמונות מגבילות עצמיות באמונות שמעצימות ומחזקות אתכם .
    3. הקיפו עצמכם בהשפעות חיוביות: בלו זמן עם אנשים בעלי השקפה חיובית ושתומכים על מלא גם בצמיחה שלכם. האופטימיות שלהם יכולה להיות מדבקת ולעורר אתכם לפתח אחת משלכם.
    4. הגדרו יעדים ריאליים: הגדרו יעדים ברי השגה שמתואמים עם הערכים והשאיפות שלכם. מטרות אלו מספקות תחושת מטרה וכיוון, מגבירים את האופטימיות והמוטיבציה ומזכירים לכם מה חשוב גם כשקשה בדרך.
    5. תדאגו גם בעצמכם: דאגו לרווחה הפיזית, הנפשית והרגשית שלכם. הקפידו לישון מספיק, לאכול מזון מזין, לעסוק בפעילות גופנית ולתרגל טכניקות הרפיה כגון מדיטציה או נשימה עמוקה.
    6. התמקדו בפתרונות : במקום להתעכב על בעיות, התמקדו במציאת פתרונות. אמצו חשיבה פרואקטיבית וגשו לאתגרים כהזדמנויות לצמיחה ולמידה ולא כעוד חווית כישלון.
    7. הפכו כישלון ללמידה: הסתכלו על כישלונות כמכשולים זמניים ולא ככשלים קבועים. זהו את הלקחים שנלמדו והשתמשו בהם כדי להמשיך להשפר ולהתקדם.
    8. תרגלו דיאלוג עצמי חיובי: החליפו דיבור עצמי שלילי בהצהרות חיוביות ובמחשבות שמעודדות אתכם. הזכירו לעצמכם את החוזקות וההצלחות שלכם בעבר.
    9. טפחו חוסן אישי: פתחו חוסן על ידי אימוץ השינוי, הסתגלות למצבים חדשים ודרכי יציאה ממצבי ממצוקה. אנשים עמידים נוטים יותר לשמור על השקפה אופטימית.
    10. תחגגו כל התקדמות: הכירו וחגגו את ההישגים שלכם, לא משנה כמה קטנים הם עשויים להיראות. הכרה בהתקדמות שלכם מחזקת חשיבה חיובית ומסיטה את הקשב מהשלילי לחיובי.

 

זכרו, פיתוח אופטימיות הוא תהליך מתמשך שדורש סבלנות ומאמץ. על ידי שילוב שיטות אלו בחייכם, תוכלו לטפח בהדרגה השקפה אופטימית יותר וליהנות מכל היתרונות שהיא מביאה איתה לימים מאתגרים ולא פשוטים. כמו עכשיו

אצלנו במפת"ח כותבים כל מאמר במחשבה על אותו אדם שזה יכול לשנות משהו עבורו.

מכירים מישהו\ מישהי שהמאמר הזה יכול להיות משמעותי בשבילם?

שתפו איתם.

 

בואו נדבר!

סדנאות קבוצתיות, סדנאות להורים, שירות קומיונידייט לפיתוח מיומנויות דייטינג, אימון אישי להפחתת חרדה חברתית ובדידות ועוד. 
איך אפשר לעזור לך?

דילוג לתוכן
Verified by MonsterInsights