חיפוש

טיפוח מעורבות קהילתית

המרכז לפיתוח תקשורת חברתית למעורבות קהילתית, או בקיצור המפת"ח, הוקם מתוך רצון ברור ליצור סביבה מסבירת פנים ותומכת לכלל האנשים המבקשים את שירותיו. ע"י טיפוח סביבה תומכת ומכילה, המרכז שואף להעצים אנשים למצות את הפוטנציאל שלהם ולהפוך למשתתפים פעילים בקהילה. הגישה הרב-גונית במפת"ח למאבק בבדידות נעשית באמצעות ארבעה ערכי ליבה לקידום מעורבות קהילתית: מימוש עצמי, עצמאות תפקודית, אוטונומיה עצמאית ושוויון הזדמנויות, ובעזרת הנחת היסוד שצמיחה ורווחה אישית קשורות באופן הדוק ליכולת לביטוי עצמי, קבלת החופש לבצע בחירות חופשיות ואת הגישה לאותן הזדמנויות כמו אחרים ע"י ארבעה צירי פעולה :

1. בניית קשרים משמעותיים: הדגשת החשיבות של איכות על פני כמות ומעודד טיפוח מערכות יחסים עמוקות ומשמעותיות הן מקוונות והן לא מקוונות, המעניקות תמיכה והבנה בנוסף לעניין וההנאה.

2. מתן חינוך והכשרה: מתן מגוון תוכניות חינוכיות ומפגשי הכשרה על מנת לצייד אנשים בכלים ובכישורים הדרושים לתקשורת חברתית יעילה. תוכניות אלו מתמקדות באמפתיה, הקשבה פעילה, פתרון קונפליקטים ובניית מערכות יחסים בריאות.

3. עיסוק בפעילויות קהילתיות: עידוד פעיל של יחידים לעסוק בפעילויות קהילתיות ובעבודה התנדבותית. על ידי השתתפות ביוזמות קהילתיות משמעותיות, אנשים יכולים לפתח תחושת מטרה, לתרום לחברה וליצור קשרים עם אנשים בעלי דעות דומות.

4. מתן תמיכה מקצועית: מתוך הכרה בכך שחלק מהאנשים עשויים לדרוש תמיכה נוספת, המרכז מאמין בשיתוף פעולה עם ומול אנשי מקצוע ומטפלים בבריאות הנפש לצורך הדרכה, טיפול ותמיכה המותאמים ומשרתים את המטרות והצרכים האישיים.

לסיכום, המפת"ח למעורבות קהילתית רואה עצמו מחויב ליצירת חברה שבה לכל אדם יש הזדמנות לשגשג, למצוא את מקומו ולהימנע מהרגשת בדידות ובידוד חברתי. על ידי קידום וטיפוח קשרים משמעותיים והענקת התמיכה והמשאבים הדרושים, המפת"ח שואף לבנות חברה מחוברת, אמפטית ומכילה יותר ולסלול את הדרך לעתיד שבו הבדידות מוחלפת בשייכות והבידוד הופך לחיבור משמעותי לקהילה.

אצלנו במפת"ח כותבים כל מאמר במחשבה על אותו אדם שזה יכול לשנות משהו עבורו.

מכירים מישהו\ מישהי שהמאמר הזה יכול להיות משמעותי בשבילם?

שתפו איתם.

 

בואו נדבר!

סדנאות קבוצתיות, סדנאות להורים, שירות קומיונידייט לפיתוח מיומנויות דייטינג, אימון אישי להפחתת חרדה חברתית ובדידות ועוד. 
איך אפשר לעזור לך?

דילוג לתוכן
Verified by MonsterInsights