חיפוש

כיצד להוציא את ילדיכם מבדידות חברתית?

איפה כל החברים...❓ החופש הגדול רק התחיל, ופתאום האסימון נופל...🪙 הילד מתבודד בחדרו, לא יוצא ממנו, מחובר כל היום למסכים ולא נפגש עם חברים. זה הזמן להיות רגישים במיוחד, ולבחון היטב את מצבו החברתי. כל כך הרבה ילדים מתמודדים עם קשיים חברתיים- חלקם מתקשים ביצירת קשרים, אחרים חווים חרדה חברתית או אפילו מתמודדים עם חרמות והצקות. בהפסקות הם לבד, במהלך יום הלימודים הם לא מתקשרים עם שאר הילדים, ולאחר הלימודים אין להם חבר לבלות איתו. לנו כהורים, לא תמיד קל לזהות את המצוקה והבדידות לאורך שנת הלימודים, אך בחופש הגדול היא בולטת מתמיד... אז איך תוכלו לעזור לילדכם שסובל מבדידות חברתית? שיטת המפת"ח לעמק השווה, שפותחה במקור עבור ילדים עם אוטיזם, מתאימה גם לילדים עם בעיות תקשורת וילדים עם קשיים חברתיים. השיטה נוגעת בכל הקשיים של הילד, מספקת כלים וטכניקות ייחודיות ליצירת קשרים ולניהול שיח, ומסייעת לו לצאת מחיי הבדידות הנוראיים.🧑‍🤝‍🧑

כל הורה היה רוצה שהילד שלו יהיה אהוב ומוקף בחברים, אך מה קורה כשהמצב הפוך? כיצד ניתן להתמודד עם בדידות חברתית ולסייע לילד לצאת מהמצב המתסכל אליו הוא נקלע?

 

בדידות וחרמות בקרב ילדים ונוער קיימים מאז ומתמיד, אך הפכו להיות נפוצים במיוחד בשנים האחרונות. אם הסטטיסטיקה הגיעה גם לביתכם, ואתם חוששים שילדיכם מתמודדים עם בדידות חברתית, זה הזמן להושיט להם יד ולהעניק להם כלים שיאפשרו להם להשתלב מחדש בחברה, וליצור קשרים חברתיים קרובים.

 

על פי עמותת סה"ר, בשנים 2020-2021 הייתה עלייה של למעלה מ-130% בכמות הדיווחים על בדידות. למגפת הקורונה היה חלק גדול בעלייה המטורפת, אך אם נסתכל עשור אחורנית, ניתן לראות שתופעת הבדידות ביקרה אצל כ-80% מהילדים שהם בני 18 ומטה – נתון שאי אפשר להתעלם ממנו בשום צורה.

 

כיצד מתבטאת בדידות חברתית?

בדידות היא מצב שבו אנחנו רוצים להרגיש קרבה למישהו, אך אין לנו עם מי לחוות את הקרבה. הקרבה יכולה להיות פיזית, כלומר, כשאנחנו נוכחים פיזית ליד אדם מסוים, והקרבה יכולה להיות פסיכולוגית. קרבה פסיכולוגית משמעה לשוחח בטלפון עם אדם קרוב, או לדעת שיש מישהו שחושב עלינו.

 

הדרך להפיג את תחושת הבדידות החברתית המעיקה

בתור התחלה, עלינו להבין איזו קרבה תסייע להפיג את תחושת הבדידות – פיזית או פסיכולוגית. לאחר מכן עלינו לבחון מי האדם אליו הילד היה רוצה להיות קרוב – הורה, חבר/ה או אדם אחר? כשיש את ההבנה הבסיסית הזו, ניתן לעבור לשלב הבא ולהתחיל לסגל מיומנויות חברתיות חשובות. אלו כישורים שניתן לעבוד עליהם, והם ישפרו את התקשורת והאינטראקציה של ילדיכם עם ילדים אחרים.

 

אימון מפת"ח לעמק השווה – המפתח של ילדיכם לצאת מהמצב המתסכל

אימון מפת"ח לעמק השווה היא שיטת אימון ייחודית אשר נוצרה במטרה לסייע לילדים ולבני נוער המתמודדים עם ASD  ו-SCD (קשיים בתקשורת חברתית), וכיום השיטה מסייעת לקשת רחבה של ילדים ובני נוער החווים בדידות ומתמודדים עם הקושי ליצור קשרים חברתיים חדשים.

 

הכישורים החשובים שאותם נחזק באימון נוגעים בארבעה עולמות תוכן:

  • תקשורת בין אישית – "העברת מחשבות" ממוח למוח בצורה בה יוצרים קרבה וכימיה עם הצד השני.
  • חשיבה חברתית – הבנה והשפעה על דינמיקות חברתיות, ושיפור היכולת לנהל שיח מעניין ומקדם.
  • ויסות עצמי – שליטה עצמית שתאפשר לילדכם לפעול לפי הרצון העצמאי שקיים בתוכו, בלי לקפוא או לפחד ברגע האמת, ולהצליח לרכוש חברים חדשים.
  • ניהול והתנהלות – צמצום פערים בין הרצוי למצוי, והצלחה בהשגת המטרה העיקרית.

 

הגיע הזמן לשים סוף לבדידות, ולצייד את ילדיכם בכלים חשובים בדרך לחיים חברתיים, פורים ומלאי משמעות. לפרטים נוספים על אימון מפת"ח לעמק השווה ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 051-515-1126.

אצלנו במפת"ח כותבים כל מאמר במחשבה על אותו אדם שזה יכול לשנות משהו עבורו.

מכירים מישהו\ מישהי שהמאמר הזה יכול להיות משמעותי בשבילם?

שתפו איתם.

 

בואו נדבר!

סדנאות קבוצתיות, סדנאות להורים, שירות קומיונידייט לפיתוח מיומנויות דייטינג, אימון אישי להפחתת חרדה חברתית ובדידות ועוד. 
איך אפשר לעזור לך?

דילוג לתוכן
Verified by MonsterInsights