חיפוש

בן נדל מחתונה ממבט ראשון מספר למה בחר בעבודה עם ילדים על הרצף

בן נדל, החתן ההורס של מנור מחתונמי, מספר מה מצא בחינוך לילדים אוטיסטים שגרם לו להיות הבחור היחיד בין 120 סטודנטיות בן עונה למאקו על השאלות המסקרנות את כולנו: **איך הגעת להיות גנן בגן תקשורת?** "היה לי מאוד ברור שאני רוצה לעסוק במקצוע משמעותי, מספק ומאתגר ואת שלושתם מצאתי בעשייה החינוכית. ההחלטה לעבוד עם ילדים בגיל הרך לא הייתה על הפרק עד לרגע בו נחשפתי בפעם הראשונה לילדים על הספקטרום האוטיסטי כחלק מההכשרה אותה עשיתי בתואר. מאותו רגע הבנתי בדיוק מה הייעוד שלי בחיים והתחלתי לחקור את הלקות לעומק". **מה ההבדל בין ילדים אוטיסטים לנוירוטיפיקלים?** "ההבדל העיקרי הוא בצרכים ההתפתחותיים והרגשיים של הילדים, והמענים הנדרשים להם. התכנים יכולים להיות זהים, אך דרך ההעברה בחינוך המיוחד יותר ויזואלית ומצריכה בניית תכנית אישית לכל ילד בהתאם לקצב וליכולות שלו בכל תחומי התפקוד". **מה זה גן תקשורת?** "גן תקשורת הוא גן המיועד לילדים המאובחנים על הרצף האוטיסטי (ASD). המסגרת הגנית מספקת טיפולים פרה רפואיים בנוסף לתוכנית החינוכית של משרד החינוך. בגן מונהג יום לימודים ארוך 7:45-16:45 המאפשר רצף למידה פרטני ואיכותי הרבה יותר. לכל תלמיד נבנית תוכנית לימודים אישית (תל"א) בשיתוף הצוות הרב מקצועי והורי התלמיד, מטרת התוכנית היא למקד את המטרות החינוכיות והטיפוליות אותם אנו רוצים לקדם." אצלנו במרכז אנו נתקלים בהורים רבים שמביעים חשש מפני שליחת הילד לגן תקשורת, מתוך חשש שיתוייג כילד בעל מוגבלות או שזה ישפיע על העתיד שלו בצורה רעה. אולם מחקרים מוכיחים באופן מובהק: האבחון המוקדם והטיפול המקצועי שגן תקשורת מספק יכולים להשפיע בצורה דרסטית על המשך החיים של ילד על הספקטרום, כך שיוכל להגיע לרמת תפקוד גבוהה כמה שיותר.

בן נדל, החתן ההורס של מנור מחתונמי, מספר מה מצא בחינוך לילדים אוטיסטים שגרם לו להיות הבחור היחיד בין 120 סטודנטיות. 

בן עונה למאקו על השאלות המסקרנות את כולנו: 

 

  • איך הגעת להיות גנן בגן תקשורת?
    "היה לי מאוד ברור שאני רוצה לעסוק במקצוע משמעותי, מספק ומאתגר ואת שלושתם מצאתי בעשייה החינוכית. ההחלטה לעבוד עם ילדים בגיל הרך לא הייתה על הפרק עד לרגע בו נחשפתי בפעם הראשונה לילדים על הספקטרום האוטיסטי כחלק מההכשרה אותה עשיתי בתואר. מאותו רגע הבנתי בדיוק מה הייעוד שלי בחיים והתחלתי לחקור את הלקות לעומק".
  • מה ההבדל בין ילדים אוטיסטים לנוירוטיפיקלים?
    "ההבדל העיקרי הוא בצרכים ההתפתחותיים והרגשיים של הילדים, והמענים הנדרשים להם. התכנים יכולים להיות זהים, אך דרך ההעברה בחינוך המיוחד יותר ויזואלית ומצריכה בניית תכנית אישית לכל ילד בהתאם לקצב וליכולות שלו בכל תחומי התפקוד".
  • מה זה גן תקשורת?
    "גן תקשורת הוא גן המיועד לילדים המאובחנים על הרצף האוטיסטי (ASD). המסגרת הגנית מספקת טיפולים פרה רפואיים בנוסף לתוכנית החינוכית של משרד החינוך.
    בגן מונהג יום לימודים ארוך 7:45-16:45 המאפשר רצף למידה פרטני ואיכותי הרבה יותר.
    לכל תלמיד נבנית תוכנית לימודים אישית (תל"א) בשיתוף הצוות הרב מקצועי והורי התלמיד, מטרת התוכנית היא למקד את המטרות החינוכיות והטיפוליות אותם אנו רוצים לקדם."

     

אצלנו בהמפת"ח אנו נתקלים בהורים רבים שמביעים חשש מפני שליחת הילד לגן תקשורת, מתוך חשש שיתוייג כילד בעל מוגבלות או שזה ישפיע על העתיד שלו בצורה רעה. אולם מחקרים מוכיחים באופן מובהק: האבחון המוקדם והטיפול המקצועי שגן תקשורת מספק יכולים להשפיע בצורה דרסטית על המשך החיים של ילד על הספקטרום, כך שיוכל להגיע לרמת תפקוד גבוהה כמה שיותר. 

רוצים להתייעץ לגבי הילדים שלכם ולמצוא להם תכנית שתאפשר להם למצות את יכולותיהם? 

דברו איתנו דרך הטופס למטה 🙂 

אצלנו במפת"ח כותבים כל מאמר במחשבה על אותו אדם שזה יכול לשנות משהו עבורו.

מכירים מישהו\ מישהי שהמאמר הזה יכול להיות משמעותי בשבילם?

שתפו איתם.

 

בואו נדבר!

סדנאות קבוצתיות, סדנאות להורים, שירות קומיונידייט לפיתוח מיומנויות דייטינג, אימון אישי להפחתת חרדה חברתית ובדידות ועוד. 
איך אפשר לעזור לך?

דילוג לתוכן
Verified by MonsterInsights